Pasta seflerinden mutfak sırları ve püf noktalar

Sizler için pasta şefi arkadaşım Ahmet Öztürk’e merak ettiğiniz soruları sordum. Benim de tecrübelerim var elbette. Hepsini birleştirdim ve işte mutfakta daha başarılı olabilmeniz için en değerli mutfak sırları: Kekiniz fırında kabarıp tekrar çöküyorsa, kabartma tozu fazladır. Kurabiyelerinizin üzeri kızarıp içi hamur kalıyorsa, fırınınızın derecesi yüksektir. Su böreğinizin içi çok hamur oluyorsa, haşladığınız yufka fazla pişmiştir. Gül böreğiniz çok kuru oluyorsa, fırına atmadan önce suya batırıp çıkarın. Muhteşem bir börek pişireceksiniz. Pizza hamurunuzun daha lezzetli ve yumuşak olmasını istiyorsanız, hamurun içine un yerine sadece patates nişastası koyun. Yaşmaya ile yapılan hamur, kuru mayaya kıyasla daha başarılıdır. Bütün pasta şefleri bilir... (Sohbet sırasında pizza ustası Ayşe, hemen söze giriyor ve ekliyor: Pizzanın peynirini sakın fırına verirken koymayın. Bekletin hamuru biraz pişsin, fırından çıkartmaya 5 dakika kala peyniri koyun.Daha lezzetli olacaktır...) Kek yaparken içine eklediğiniz meyvelerin kalıbın dibine çökmemesi için una bulayın. Yumurtaların da oda sıcaklığında olmasına özen gösterin. Sünger gibi yumuşak bir kek yapmak için kremşanti katın, çok güzel bir kek olacaktır. (Bakın bunu bilmiyordum ben. Genelde kekin içine su koyuyorum yaklaşık bir çay bardağı kadar.) Bisküvilerin ve kurabiyelerin uzun süre dayanması için, kavanozun içine 2 kesme şeker koyun. Bu şekilde tazeliği uzun sürecektir. Tart hamuru hazırlamak zor iştir. Eğer topak topak oluyorsa içine 1 yumurta kırın ve yoğurmaya devam edin. Hamurun çatlamaması için tereyağının soğuk olması gerekir. Çikolata sosu hazırlarken içine 1 tatlı kaşığı kahve koyarsanız çok lezzetli olduğunu göreceksiniz. Keklerin üzerine sos yapmak istiyorsanız da içine 1 çorba kaşığı tereyağını ekleyip sıcakken karıştırıp karışıma ekleyin. Arkadaşlarıma verdikleri bilgilerden dolayı çok teşekkür ediyorum. Aslında yemek yapmak çok kolaydır. Pasta yapmak ise biraz daha dikkat isteyen bir iştir. Ölçüler ve püf noktalarına dikkat ettiğinizde en büyük şef siz olursunuz. Hanımlar bazen öyle dert ediyor ki kabarmayan kekleri, kurabiyeleri çörekleri şaşırıyorum doğrusu. Ben de hemen ekliyorum cevabımı: Tek derdimiz bu olur inşallah, hepsinin çaresi var. Allah dermanı olmayan dert vermesin bize. Haydi benden bu kadar. Afiyet, bal, şeker olsun... (Elif Korkmazel)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder